m
Popular Posts
Follow Us
FőoldalHír archívum

"MERT OLVASNI JÓ!" - Innovatív megoldások a Gönczyben

 

Az olvasás nem pusztán remek kikapcsolódás, hanem kiválóan fejleszti a szókincset, a kommunikációs képességet, a képzeletet, a kreativitást, a problémaérzékenységet és –megoldó képességet. Nagy örömünkre három olyan új innovációval gazdagodott az iskolánk az elmúlt időszakban az olvasóvá nevelés terén, amely az egész általános iskolás nevelés és oktatás spektrumát lefedi: komplex módon, közös erővel, az alsó, felső tagozat összefonódva törekszik arra, hogy az irodalom és az olvasás útjára terelje a gyerekeket.

1-2.osztályban a Meseszakkörön drámajátékkal, színházlátogatással, meseillusztrációk, fantáziarajzok készítésével, mesebeli karakterek létrehozásával, később, 3-4. osztályban a Könyvmoly klubban könyvajánlókkal, rendszeres könyvtári látogatásokkal, író-olvasó találkozókkal, élményközpontú projektmódszerekkel igyekszünk ezt megtenni. Az alsó tagozatos programokat Hoványiné Járdán Rita tanítónő koordinálja, aki az olvasóvá nevelés témakörével foglalkozott szakvizsgás tanulmányai során. A felső tagozatos kollégák körében két sikeres mesterprogram is készült az olvasóvá nevelés terén. Az egyik Csáki Éva tanárnő nevéhez kapcsolható. Ő az idegen nyelvi tehetséggondozásnak azt az útját választotta, mely az olvasás szeretetét több dimenzióból közelíti meg, fejlesztve az olvasáskészséget, a szövegértést, a szókincset, a társas kapcsolatokat, ugyanakkor gazdagítja a személyiségfejlődést.  A másik mesterprogramot Budáné Hajdú Ágnes tanárnő írta. Programja megvalósításakor a felső tagozatos gyerekek számára anyanyelvi kompetenciát fejlesztő feladatsorokat készít a kötelező olvasmányok felhasználásával, melynek online felülete a #school.  A játékos és kreatív feladatsorok megoldhatók online háttér nélkül is, hagyományos feladatlapok formájában.

Iskolánkban kiemelten fontos fejlesztési cél, hogy "a tanuló magabiztosan és nyitottan közelít az anyanyelvéhez, idegen nyelvekhez, és sokoldalúan használja azokat információszerzéshez, a nyelvi közlések megértéséhez, a vélemények, gondolatok kifejezéséhez, az alkotómunkához, az érveléshez és a kapcsolatteremtéshez."

farsang_2021_745

FARSANG JÁRVÁNYIDŐBEN

Az idei tanévben a farsangi programunkat is újra kellett gondolnunk. Fontos volt, hogy megőrizzük a farsang hagyományos, közösségi jellegét, ugyanakkor a legfontosabb szempont mégis az volt, hogy a járványügyi előírásoknak megfeleljünk.

Ezért amolyan hibrid megoldás mellett tettük le a voksunkat. A program középpontjába egy osztályok közötti, izgalmas pontszerző versenyt állítottuk. Részben szórakoztató, online feladatokat kellett megoldaniuk az osztályoknak, részben pedig olyan feladatokat kaptak, amelyeknek a teljesítéséhez munkamegosztásra, összefogásra és kreativitásra volt szükség. A játék tétje, a fődíj egy finom torta volt. A hagyományos farsangi szokások pedig a jelmezekben és a közös udvari táncban – flashmobban – elevenedtek meg. Az utolsó két órát minden osztály a saját ötleteinek, igényeinek megfelelően tölthette.

Rég nem tapasztalt jókedv és pezsgés töltötte be az iskolát február 19-én, pénteken. Mindent megtettünk azért, hogy jöhessen a megújulás, kezdődjön a TAVASZ!

Makai Judit

Humán tanári munkaközösség-vezető