Hírek
Nem mindennapi mindennapos
A tesztautó egy 2,2-es dízel, 7 sebességes automata váltós volt, sok-sok extrával megspékelve. Kezdjük is akkor kedvenc extrámmal, a beépített gyereküléssel. Ez az ülés síkjából kiemelkedő ülésmagasítás, a hátsó két szélső ülésen, mely az egyik oldalon (bármelyik oldalon) vállvédős kialakítással is rendelkező opció. Ha nincs rá szükség, mindez bele simul az ülésbe, de ha szükség van rá, könnyedén két gyerekülést varázsolhatunk autónkba. Ez így nagyon praktikus, - igaz csak az Artico műbőrös kárpitnál rendelhető -, de a családos emberek tudják, hogy egy könnyen tisztítható műbőr a legjobb választás, ha gyerek is ül az autóban. Az első ülés háttámlája is műbőr, azaz egy mozdulattal letakarítható.
A 2143 cm3-es motor 136 LE-vel és szinte teljes fordulatszám tartományban 300 Nm nyomatékkal rendelkezik, ami a takarékos, de dinamikus közlekedéshez tökéletesen elegendő. Katalógus szerint eszméletlen jó a fogyasztása (országúton 4 alatt, városban 5,5 alatt), és mily meglepő: a 7 sebességes automatával még fél literrel kevesebbet fogyaszt, mint kézi váltóval, azaz városban is 5 liter alá vihető a fogyasztás, persze ehhez kell a start-stop rendszer is, és érdemes comfort vagy economy állásban hagyni a váltóautomatikát.
Vezetni nagyon jó, minden úthibát elnyel a futómű. Az ülések kényelmesek, a bajuszkapcsolók kézre esnek, és elöl is, hátul is elegendő a láb- és fej tér. A műszerfal letisztult, egyszerű, sallangmentes. A középső és a nagy LCD kijelzőn minden információ rögtön látszik, a szokásos Mercis stílusban, szép grafikai megjelenésben. Könnyű vele a parkolás, elegendő nagyságú csomagtérrel rendelkezik. Úgy kompakt, ahogy kell. Minőségi, prémium, de még nem luxus kidolgozású a beltér, így a mindennapos használatra pont ideális. Egy ettől szebb belsőt már sajnálnék, hiszen a gyerekekkel történő utazás során hamar lelaknánk (azaz inkább csak ők J).
Ez az autó adja a minőségi érzetet, tudom, hogy biztonságban van benne a családom. Kívül-belül Mercedes, de még nem az a feltűnő jelenség, ami talán egyeseknek zavaró lenne. Kecskeméten gyártják, így a hazai GDP-t is gazdagítjuk, ha erre esik a választásunk. Tökéletes útitárs. Kapható 4MATIC összkerékhajtással is, és végtelen sokaságú extrával lehet teljesen testre szabni. A benzines és dízel motorizáltságúak mellett kapható gyárilag gázos, sőt teljesen elektromos kivitelben is.
Induló ára 7 millió forint, ami nem kevés, de már olyan extrákat is tartalmaz széria felszereltségként, mint a nappali LED-es menetfény, 4 elektromos ablak, klíma, multifunkciós kormány, 17,8 cm-es központi kijelző, gyári hifi, tempomat, ECO Start-Stop funkció, ESP, ASR, függönylégzsákok stb. Azaz nagyjából mindent, amire mindennap szükségünk van.
Aki nem elégszik meg az átlagossal, és a mindennapokra keres egy nem mindennapi kocsit, annak a B-osztályt nyugodt szívvel ajánljuk. Első autónak, vagy akár másodiknak is.
Az autót a debreceni Pappas Auto biztosította.